no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دسامبر 11, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند


اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند. درس اصول و فنون گفتگو و مذاکره پودمان مدیریت خانواده (در عصر حاضر)

اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند. درس اصول و فنون گفتگو و مذاکره پودمان مدیریت خانواده (در عصر حاضر) با فرمت ورد و قابل ویرایش در 27  صفحه

اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند را مشاهده می کنیم .

مقدمه

بیشتر مردم به اهمیت مذاكره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاكره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاكره همرا ه است. موفقیت و اثر بخشی حرفه ای آنان به شدت متأثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاكره است.این مهارت یا ناشیگری آنان در مذاكره است که نظر مدیران، همکاران، زیر دستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد. مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاكره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاكره را به درستی می دانند.از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاكره‌ها هستند.مذاكره یک فرایند بسیار پویا، و نه یک جریان ایستا، است. یعنی از زمان شروع تا پایان مذاكره، فرایند مذاكره در معرض ارزیابی و تغییر است. حتی پیش از هر کنش و واکنشی ، دو طرف، جداگانه به بر آورد نیازها، علاقه ها و هدف ها می‌پردازند تا موقعیت خود و طرف مقابل را بسنجند. معمولا طی تعاملاتی که در مذاكره پیش می‌آید، این ارزیابی ها و بر آوردها در معرض تغییر و تحول اند. اطلاعات جدیدی که می رسند، باید ارزیابی و طبقه بندی شوند این پویایی و ماهیت تغییر پذیر گفت‌وگو است که سبب پیچیدگی و دشواری می شود. توجه به مذاكره و دیدن آن به صورت فرایندی پویا از تبادل کنترل شده اطلاعات، بر تأثیرهای مثبت مذاكره‌کننده می افزاید و مخاطره‌های ناشی از نقص و خلل در گرد آوری ، پنهان سازی، افشا یا توجه کامل به اطلاعات را به حداقل می‌رساندفرهنگ مارین وبستر مذاکره را عمل یا فرایند گفت و گو با دیگری برای دستیابی به توافق بر سر مسئله‌ای تعریف كرده است.در فرهنگ امریکن هریتیج مذاكره به صورت عمل یا فرایند گفت و گو با دیگران برای دستیابی به توافق یا یک موافقت نامه تعریف شده است.گفت و گویی که هدف آن دستیابی به یک توافق است، تعریفی است که فرهنگ اكسفورد از مذاكره ارائه داده است.همان گونه که ملاحظه می شود صرف نظر از تفاوت های جزئی، هر سه تعریف گفته شده تقریبا شبیه به هم هستند. دو عنصر گفت و گو و توافق در هر سه تعریف وجود دارد.

سوابق تحقیق

محققان زیادی در رابطه با این موضوع به تحقیق و پژوهش پرداخته اند که به چند نمونه از آنها می پردازیم:

الف) مارشال مک لوهان:

مک لوهان کانادائی با ارائه نظریه امتداد معتقد است: ” هر وسیله ارتباطی امتداد یکی از حواس انسان است.”بعنوان مثال خط امتداد چشمو رادیو امتداد شنوائی البته صرفا این ویژگی خاص وسایل ارتباط جمعی نبوده و همه وسایل و مصنوعات ساخت بشر را در بر می گیرد مثلا چرخ می تواند امتداد پا باشد.ولباس امتداد پوست مک لوهان ارتباط را واجد اصالت دانسته و مبنای تحول و تطورات تاریخی می داند وی تاریخ بشر را از روزنه اندیشه اصالت ارتباطات واجد سه مرحله می داند که عبارتند از:

  • دوران تمدن باستان بدون خط:در این دوره قبیله اول انسانی متشکل از انسانهای شفاهی تنها با استفاده از گوش و بیان خود منویات خویش را منتقل می نمود.
  • دوران تمدن دارای خط بصری:در این دوران با کشف کتابت ارتباطات دستخوش تحول و جهش می گردد. و دستاوردهای بشری محفوظ می مانند
  • دوران مبتنی بر وسایل ارتباطی الکترونیکی:وسایل ارتباطی جدید به شکلی پیشرفته تر امتداد چشم و گوشند و ویژگی مهم آن امکان اتقال حجم وسیع اطلاعات است.

مک لوهان وسایل ارتباطی را به وسایل ارتباطی سرد و گرم تقسیم می کند و معتقد است: وسایل ارتباطی که موجب مشارکت هر چه بیشتر مردم می گردند مثل جلسات ورک شاپ یا سمینارها وسایل ارتباطی سر هستند در حالی که جلسات سخنرانی که در آن یک نفر سخنرانی کرده و دیگران فقط شنونده اند و مشارکتی ندارند وسایل ارتباطی گرم به حساب می آیند.

برای دانلود تحقیق آماده اهمیت اصول و فنون مذاکره در مراودات اجتماعی، روش‌های اصولی و ارکان مهم آن که در دنیای امروز سبب موفقیت در این عرصه مهم می‌ شوند از این قسمت اقدام کنید.



موضوعات :

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید