no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت تقویت عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواك زدن


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت تقویت عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواك زدن در دانش آموزان
zip
دسامبر 6, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت تقویت عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواك زدن در دانش آموزان


گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت تقویت عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواك زدن در دانش آموزان

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته مربی بهداشت  دانشگاه فرهنگیان این فایل گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی مربی بهداشت باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

در طول سالهای تدریس در واحد بهداشت کلاس دوم وبحث مربوط به عادت های صحیح بهداشتی وقتی از دانش آموزان می پرسیدم چه تعداد از آنها بطور مرتب و حداقل یک بار در هفته مسواک می زنند متوجه می شدم اغلب آنها یا اصلا مسواک نمی زنند یا به ندرت  مسواک میزنند . سعی می کردم با بیان دلایل علمی واحادیث همچنین هزینه های هنگفت دندانپزشکی اهمیت موضوع را برای آنها روشن کنم . مثلاپیامبر اکرم فرمود: جبرئیل همواره مرا به مسواک سفارش می‏کرد تا جایی که گمان کردم آن را واجب خواهد ساخت.

مهمترين كار دندان ها، جويدن است. اگر بتوانيم غذا را به خوبي بجويم، ‌از خوردن غذا بيشتر لذت خواهيم برد. اگر غذا خوب جويده شود، هضم غذا راحت تر انجام مي شود و مشكلات گوارشي كمتري خواهيم داشت .

همه دوست دارنــد كه دنـــدان هاي سـالم و دهان خوشبو داشته باشند. بوي بد دهان، علاوه براينكه موجب دوري اطرافيان مي شود، براي خود ما نيز آزار دهنده است. هر چند بسياري از بيماري ها، مثل گلودرد، سينوزيت و بيماري هاي داخلي مي توانند موجب بوي بد دهان شوند، اما يكي از دلايل بوي بد دهان، باقي ماندن ذرات غذا در بين دندان ها و رشد ميكروب ها روي آن است. اولين اقدام براي برطرف كردن بوي بدن دهان، پيشگيري از خرابي دندان ها و عفونت هاي لثه است .

ولی اغلب نتیجه خوبی حاصل نمی شد وبعد از مدتی اغلب دانش آموزان مسواک نمی زدنند .این موضوع امسال نیز در کلاس مشاهده شد وبا توجه به این که مطالب کتاب برای تغییر در رفتار دانش آموزان کافی نیست تصمیم گرفتم برای آن راه حلی پیدا کنم.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل گزارش کنش پژوهی مربی بهداشت روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید