no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی علاقه مند نمودن دانش اموزان به درس زیست شناسی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی علاقه مند نمودن دانش اموزان به درس زیست شناسی به کمک آموزش دانش آموز محور مبتنی بر نیاز
zip
دسامبر 6, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی علاقه مند نمودن دانش اموزان به درس زیست شناسی به کمک آموزش دانش آموز محور مبتنی بر نیاز


گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی علاقه مند نمودن دانش اموزان به درس زیست شناسی به کمک آموزش دانش آموز محور مبتنی بر نیاز

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته آموزگار ابتدایی  دانشگاه فرهنگیان این فایل گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

چکیده

در آموزش زیست شناسی  چالش جدی قرن حاضر تغییر رویه از الگوهای تدریس منسوخ به الگوهای یادگیری موثر است . تاکید بر یادگیری ( و نه تدریس )بر پایه اصول ساخت گرایی استوار است. این روش  دانش آموز محور است و هدفش ارتقا بخشیدن به عمق یادگیری است .  مرحله گذار  از تدریس زیست شناسی به یادگیری زیست شناسی چندان هم سهل و آسان نخواهد بود , چرا که مستلزم کسب برخی مهارت ها از سوی دانش آموزان و دبیران است . از  جمله مشکلات  مهم، آماده کردن فراگیران  با ساختارهای جدید آموزشی به منظور ارتقای پردازش و تحلیل  اطلاعات زیست شناختی است . دیدگاههای دانش آموز محور با مقاومت دانش آموزان مواجه خواهد شد  . در ثانی بدون داشتن محتوای درسی قوی برای دانش زیست شناسی , حتی با آگاهی از الگوهایی مناسب و موثر ، دانش آموزان یادگیری عمیقی نخواهد داشت . دانشمندان پیشنهاد می کنند که آموزش  مبتنی برنیازها و بنیانهای اجتماعی ، در صورتی که در برنامه  آموزشی دانش آموزان گنجانده شود ، راهی موثر برای  ایجاد انگیزه های لازم در بکار گیری روش های جدید  آموزش زیست شناسی است . مسائل و فعالیت های  جامعه نگر به دانش آموزان فرصت می دهد تا تنوع حیاتی پیرامون خود را ثبت کنند و خصوصیات گیاهان ، جانوران و میکروبها را  در محیط مدرسه یا خانه مشاهده و اندازه گیری نمایند .

با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال  اول دبیرستان به درس زیست شناسی   سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده و بر آموزش مبتنی بر نیاز های دانش آموزان  بهره بگیرم تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس علاقه مند نمایم.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل گزارش کنش پژوهی دبیر زیست شناسی روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید