no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

کنش پژوهی دبیر زیست تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان دبیرستان


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

کنش پژوهی دبیر زیست تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان دبیرستان
zip
دسامبر 5, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

کنش پژوهی دبیر زیست تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان دبیرستان


کنش پژوهی دبیر زیست تاثیر طرح همیار معلم بر دانش آموزان دبیرستان

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی دبیر زیست می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی 3 و تدوین کنش پژوهی دبیر زیست بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

:

با ورود دانش آموزان از مقطع راهنمايي به دبيرستان  علاوه بر تازگي محيط و جو مدرسه, متفاوت بودن دروس   حجم سنگين درسها    باعث افت تحصيلي  در اين پايه مي شود و  . از طرف ديگر به علت سطح پايين رفاه اقتصادي, خانواده ها نيز قادر به استفاده از معلم خصوصي نيستند. بنابراين به نظر مي رسد در صورتي كه طرح” هميار معلم تقويتي” مورد توجه قرار گيرد نتايج مثبتي خواهد داشت.

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربيتي و آموزش در نهايت به وسيله دبير تحقق مي يابد . روشهاي آموزش ، محتواي دروس موضوعهاي علمي ، الگوهاي تربيتي و رفتارها همه و همه به وسيله دبير به دانش آموز منتقل مي شود . و از اين رو در هر تحول آموزشي دبير از جايگاه و نقش كليدي بــرخــوردار است . بنـابراين مي توان گفت كه آموزش و پرورش پويا در جهان متحول و مملو از دگرگونيهاي سريع ، نيازمند وجود دبيراني است كه مسائل و مشكلات را ببينند و درك كنند و به جستجوي علل آن پرداخته و راهكار ارائه نمايند و به تحقيق و تغيير و نوآوري رغبت و تمايل داشته و قالبهاي كهنه ي آموزشي را رها كنند و در يك كلام مي توان گفت :

دبيران ، معماران اصلي بناي آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلي آن نيز كنجكاو ي ، تفكر ، پژوهش و نوآوري و ابداع در روشها و آموزشهاست . دبير پژوهشگر دبيري است كه مشكلات كلاس خود را مشاهده كرده و پژوهش خود را با وجود مشكل آغاز كند و علت يابي آن مشكلات موجبات پويايي نظام آموزشي را فراهم نمايد . بنده نيز با مشاهده ي وجود مشكل در كلاس درسي خودم [دینی  ] در پي حل آن برآمدم . چرا كه در كلاس تنها به روش سخنراني توسط من تدريس مي شد . [ البته لازم به ذكر است كه خود دانش آموزان تمايل زيادي به اين نوع آموزش داشتند « طبق عادت » . ] دانش اموزان در نيم ساعت اول گوش مي كردند و سپس خسته مي شدند و با توجه به اهمیتی كه كتاب دینی   دارد اين نحوه براي من معظل شده بود . بنا بر این تصمیم گرفتم روی بحث همیار معلم کار کرده و در کلاسم از همیار معلم استفاده کنم. اين گزارش درباره ي نحوه ي مقابله با اين مشكل توسط همیار معلم است . اميد است با ادامه ي اين روش ها موجبات پويايي روند آموزشي را فراهم نماييم .

 

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی دبیر زیست روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید