no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود در اینترنت


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل
zip
دسامبر 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل


پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان

 

بخشی از پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان عبارت است از :

چکیده

آموزش و پرورش مهم ترین و مولد ترین بخش هر جامعه ای است. و معلم مهم ترین نقش را در نظام آموزش و پرورش هر کشوری بازی می کند و آشنایی با نحوه ی تربیت این معلمان می تواند ما را در شناخت هرچه بهتر نظام آموزشی هر کشوری یاری رساند. از آنجا که اگر کسی خودش را نشناسد نمی تواند خدا و جهان را آنگونه که هست بشناسد پس نگارش این پروژه سبب می شود که که دانشجو معلم خودش را بهتر شناخته و به ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف خود پی ببرد ، علاقه ها و نگرش خود را نسبت به شغل معلمی بشناسد . و بفهمد که برای چه این شغل پردغده را انتخاب کرده است. به آینده ی خویش بیاندیشدو اهداف و ایده های خود را نسبت به آینده ی خویش بداند و با یک رویکرد بهتر به شغل معلمی وارد سیستم آموزش کشور شود . معلمی عشق است . معلی هنر آموختن و یاد دادن است بزرگترین هنر معلم این است که که حس کنجکاوی دانش آموز را برانگیزد آموختن دانش و مهارت های زندگی به فرزندان این کشور یکی از هنر های معلمی می باشد معلم سازنده نسل های آینده هر کشوری می باشد این شغل یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین مشاغل در دنیا به حساب می آید .معلم باید زمان زیادی از وقت خود را با بچه ها گذارنده ، اشتیاق زیادی به آموزش داشته و از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردار باشد او باید صبور و خوش اخلاق بوده و روابط خوب و نزدیکی با بجه ها و والدین آنها برقرار کند

شغل معلمی یکی از سخت ترین کارها می باشد معلم با دانش آموزان مختلف که هر کدام فرهنگ ، رفتار ، استعداد و توان یادگیری متفاوتی دارند ، سر کار داشته و استرس های زیادی را باید تحمل کند او همزمان کارهای زیادی را باید انجام دهد ، تدریس ، کنترل و حفظ آرامش دانش آموزان ، مشاوره ، ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کم انگیزه و … و کار معلمی فقط یک شغل نیست زیرا با روح ، فکر و ذهن انسان ها در ارتباط است . معلم باید مسایل و مشکلات مالی ، خانوادگی ، عاطفی و … خود را کاملآ کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه ای مناسب وارد کلاس درس شود . او نباید اجازه دهد این موارد ، ذره ای روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد .

کلید واژه  معلمی – علاقه – آرمان – چالش – باور

مقدمه:

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: 1ـ (5 بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست. در این آیات خداوند، خود را »معلم« می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد:

برای دانلود پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان از این قسمت دکمه خرید و سپس پرداخت را بزنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید