no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اکتبر 26, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی تنظیم شده توسط تیم تخصصی پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا به صورت دقیق

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم می باشد.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی را مشاهده می کنیم.

چکیده

نظام آموزش و پرورش کشور برای روزآمد کردن کتاب های درسی نیازمند بازنگری کارشناسی شده در محتوای کتاب ها است.در این تحقیق میزان فعال و غیر فعال بودن محتوای کتاب مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد.مطالعات اجتماعی دانشی است که از انسان، روابط او با محیط های اجتماعی،فرهنگی و طبیعی تحولات زندگی بشر در گذشته ، حال و آینده و جنبه های گوناگون آن (سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و محیطی) بحث می کند. کتاب های مطالعات اجتماعی به این دلیل که بر بینش و تفکر دانش آموزان تأثیر مستقیم می گذارد،مستلزم باز اندیشی و بازآفرینی است، تا متن،پرسش و تصاویر به نحوی ارائه شوند که دانش آموز را فعالانه درگیر کرده ،او را به سوی تفکر انتقادی سوق دهند . در این راستا، خوشبختانه طی سال های اخیر تغییرات مهمی در کتاب های دوره ابتدایی و کتاب های مطالعات اجتماعی صورت گرفته است. از آنجا که این کتاب ها تازه تألیف یافته اند، انجام تحقیقات درباره متن، پرسشها و تصاویر این کتاب ها به اصلاح و روزآمد کردن آن ها کمک خواهد کرد. حوزه مطالعه شامل کتاب مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی است.واحد مطالعه،درسهای مندرج در کتاب های یادشده است.واحد تجزیه و تحلیل ،متن،پرسش و تصویر است که بر اساس مقوله های فعال و غیر فعال تحلیل و ضریب درگیری آن مشخص شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که متن کتاب مطالعات اجتماعی بیشتر به بیان حقایق و ارائه اطلاعات می پردازد و غیر پویا می باشد. فرمول ضریب درگیری برای پرسش ها نشان می دهد که پرسش های کتاب به روش غیر فعال و همچنین تصاویر کتاب مطالعات اجتماعی به شکل غیر فعال طرح شده اند.

واژه های کلیدی: مطالعات اجتماعی،تحلیل محتوا،ویلیام رومی،کتاب های درسی

مقدمه

برنامه و محتوای کتاب درسی ،یکی از عناصر مهم نظام آموزش و پرورش است و در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش اساسی دارد.از آنجا که نظام آموزش و پرورش ایران متمرکز و برنامه، کتاب و معلم،محور های اساسی آموزش و یادگیری اند و با توجه به آن که در بسیاری از موارد ، کتاب درسی تنها رسانه آموزشی است که در اختیار معلم قرار دارد و فرآیند تدریس و یادگیری تنها با اتکا به محتوای برنامه ی درسی،مفاهیم و ارزش های مطرح شده در آن صورت می پذیرد و از سوی دیگر ،انواع ارزشیابی های تحصیلی،امتحانات و گزینشهای متعدد بر مبنای محتوای کتاب های درسی صورت می گیرد ، نقش کتاب به منزله ی برنامه ی آموزش بسیار مهم تلقی شده ،جای تعمق، بررسی و تتبع فراوان دارد.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی براساس روش ویلیام رومی از این قسمت اقدام کنید.



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3935 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید