no-img
پژوهش سرای فرهنگیان

تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی با روش تعیین سطح خوانایی کلوز( 1943، close )


پژوهش سرای فرهنگیان

برنامه سالانه و تقویم اجرایی تدبیر و تعالی مقطع ابتدایی و متوسطه طرح جابر اختصاصی سفارش اقدام پژوهی

ادامه مطلب

تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی با روش تعیین سطح خوانایی کلوز( 1943، close ) کاملترین و بهترین نمونه
zip
آوریل 25, 2022
۱۸,۰۰۰ تومان

تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی با روش تعیین سطح خوانایی کلوز( 1943، close ) کاملترین و بهترین نمونه


تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی

تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی نموده است.پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی می باشد.

بخش هایی از تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی با روش تعیین سطح خوانایی کلوز( 1943، close )

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی با روش تعیین سطح خوانایی کلوز( 1943، close ) را مشاهده می کنیم.

چکیده

کتاب درسی مرجع رسمی مورد استناد برای تعیین محتوا و برنامه ی آموزشی بوده و راهنمای عمل برای کلیه کارگزاران آموزش و پرورش است (آون،2007) . بنا به اهمیت کتاب درسی در نظام های آموزشی متمرکز همچون نظام آموزشی کشورمان در این پژوهش سعی بر آن است تا میزان درک دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از کتاب علوم این پایه را با استفاده از روش کلوز مورد بررسی قرار دهد.نتایج حاکی از آن است که متن این کتاب در سطح آموزشی قرار دارد و برای تدریس توسط معلم مناسب می باشد.

کلمات کلیدی:تحلیل محتوا،کتاب علوم،ششم ابتدایی،درک و فهم ،کلوز

مقدمه

کتاب درسی متنی است سازمان یافته که اهداف آموزشی را در قالب نوشتار ،تصاویر و تکالیف عرضه نموده و پیوند دهنده اهداف آموزش و پرورش با کلاس درس است (فوستر،2002). تحلیل محتوای کتاب درسی،یک روش پژوهش منظم برای توصیف عینی و کمی محتوای کتابها و متون برنامه درسی و یا مقایسه پیام ها و ساختار محتوا با اهداف برنامه ی درسی است” (یارمحمدیان،1377،ص.658). تحلیل محتوا شیوه ای از پژوهش است که در این شیوه محقق به تشریح و بیان ،کمی،منظم و عینی محتوای آشکار پیام می پردازد(برلسون،1985،ص 18).همچنین فضل الهی و ملکی (1390) در مقاله خود به این موضوع اشاره می کنند که محتوای مطالب در کتاب علوم سوم ابتدایی در حد فشار روانی و استرس زاست و توانایی آموزش مستقل را ندارد.به دلیل اهمیت ویژه ای که کتاب علوم در زندگی روزمره دانش آموزان دارد پژووهشگران بر آن شدند تا میزان قابل درک بودن متن را برای دانش آموزان این پایه بررسی کنند .کلوز بر این باور است که درک فراگیران از کتاب های درسی متفاوت است.برخی از کتابها بسیار ساده و قابل فهم است و دانش آموزان قادرند به طور مستقل (به تنهایی) درک کنند. این نوع کتاب ها برای آموزش غیر حضوری مناسب است.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم ششم ابتدایی با روش تعیین سطح خوانایی کلوز( 1943، close ) از این قسمت اقدام کنید.



درباره نویسنده

پشتیبان پژوهشسرای فرهنگیان: مدیران فردا 3937 نوشته در پژوهش سرای فرهنگیان دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید